Caminar i anar en bicicleta: augmentar la quota per obtenir beneficis per a la salut i reduir les emissions i integrar la mobilitat activa i els dispositius de micromobilitat amb tecnologies i infraestructures intel·ligents | Walking and cycling: increasing their modal share to reap health benefits and emission reductions and integrating active mobility and micro-mobility devices, with smart technologies and infrastructure
Disponible en el moment de publicació de la convocatòria
Les propostes que es presentin a aquesta convocatòria han d'abordar els aspectes següents:
1. Millorar la qualitat, la seguretat, la quantitat, l'accessibilitat, la continuïtat i l'atractiu de les infraestructures per a vianants i bicicletes mitjançant:
- Analitzar l'estat de situació de l'adopció de polítiques, programes i projectes per a caminar i anar en bicicleta en estratègies i plans urbans, de transport i de salut, així com dels seus beneficis socioeconòmics, ambientals i sanitaris derivats del seu potencial demostrat en la reducció d'emissions.
- Elaborar plans de xarxa d'infraestructures per a la bicicleta i la marxa que afavoreixin la multimodalitat mitjançant la vinculació de la bicicleta i el caminar amb altres modes de transport, en particular el transport públic, i millorant la gestió de la xarxa i dels fluxos de trànsit.
- Desenvolupar casos pràctics i identificar bones pràctiques especialment enfocades a la qualitat, la seguretat, la quantitat, l'accessibilitat, la continuïtat i l'atractiu de les infraestructures per a caminar (vianants) i en bicicleta
2. millorar la integració i la quota modal de la mobilitat activa:
- Observar la integració de polítiques i projectes per vianants i bicicletes en estratègies i plans de desenvolupament urbà, transport i salut mitjançant una anàlisi comparativa en almenys 10 ciutats de la UE.
- Demostrar en els living labs solucions innovadores per augmentar la quota modal de la mobilitat activa.
- Fomentar l'intercanvi de coneixements, experiències i bones pràctiques sobre la implantació i l'extensió de solucions innovadores per a caminar i anar en bicicleta que es puguin replicar i ampliar entre les ciutats.
- Donar suport al desenvolupament de polítiques de mobilitat activa local, regional i nacional, i la seva implementació entre les ciutats que participen en l'acció, donant lloc a un augment del 30% de la proporció modal de caminar i anar en bicicleta a les ciutats seguidores.
3. Utilitzar tecnologies intel·ligents i integració en sistemes de gestió del trànsit/gestió de semàfors a nivell local/regional/nacional, inclosa en la nova infraestructura "intel·ligent":
- Explorant les condicions per a la integració de bicicletes elèctriques i dispositius de micromobilitat en sistemes de gestió del trànsit/gestió de semàfors.
- Identificar i provar casos d'ús per estendre la tecnologia de vehicles connectats (C-ITS) a la bicicleta, la micro-mobilitat, la bicicleta compartida, etc. per millorar la contribució d'aquests modes de transport a un sistema de mobilitat urbana sostenible.
- Explorar les condicions per a una adopció més àmplia de les tecnologies intel·ligents al sector de la bicicleta/micromobilitat tenint en compte els últims desenvolupaments legislatius i basant-se en els resultats de projectes europeus d'R+I anteriors.
4) Coordinació/intercanvi/capacitat per augmentar l'adopció de la mobilitat activa mitjançant:
- Donar suport a la l'intercanvi d'experiències i bones pràctiques, inclòs el desenvolupament d'activitats de formació i de capacitats, tenint en compte els diferents nivells d'experiència i el desenvolupament d'estratègies de caminar i anar en bicicleta a tot Europa, amb la participació d'una varietat d'actors.
Consorcis que incloguin almenys cinc ciutats de diferents estats membres i/o països associats, juntament amb almenys cinc ciutats seguidores, que reflecteixin un equilibri geogràfic, on les autoritats locals responsables i altres parts interessades rellevants provin i implementin paquets d'innovacions tecnològiques i no tecnològiques i mesures basades en polítiques.
Almenys la meitat de les ciutats haurien d'estar entre les 112 ciutats seleccionades per a la Missió de la UE sobre ciutats intel·ligents i climàticament neutres.