Les 23 Xarxes URBACT de planificació d’accions passen a la 2a fase

El juny de 2019 el programa URBACT va aprovar 23 xarxes de planificació d’accions per ciutats, 4 de les quals comptaven amb la participació d’ens locals de la província de Barcelona: l’Ajuntament de Vic (líder del projecte Healthy Cities); l’Ajuntament de Badalona (soci del projecte Space4People); l’Àrea Metropolitana de Barcelona (líder del projecte Riconnect);  i l’Agència de Desenvolupament Local Barcelona Activa (soci del projecte Genderedlandscape).

Aquestes 23 xarxes han estat treballant durant 6 mesos, entre setembre 2019 i febrer 2020, en un estudi comparatiu inicial i en els treballs preparatius per poder accedir a la segona fase. A la reunió de Comitè de seguiment del programa, el passat 7 de maig, es va aprovar que totes 23 xarxes podien passar a la 2a fase, de manera que els projectes de les 4 entitats de la demarcació segueixen endavant.

La segona fase del projecte permetrà als socis de les diferents xarxes intercanviar coneixement i bones pràctiques durant els propers 24 mesos. L’objectiu final serà desenvolupar un Pla d’Acció Integrat per cada entitat, el qual haurà de ser co-dissenyat amb els Grups d’entitats local que haurà de crear cada soci.

Com a novetat respecte a edicions anteriors, les xarxes compten amb un petit pressupost per dur a terme projectes pilot de petita escala, fet que farà possible la implementació dels plans d’acció al territori.