Impacte de l'entorn d'aprenentatge i l'ús d'eines digitals en la vida quotidiana en el desenvolupament de competències i habilitats clau | Impact of the learning environment and the use of digital tools in everyday life on key skills and competence development
10.200.000,00 euros.
S'espera aprovar 3 projectes de 3.400.000,00 euros
Context i objectiu:
- Els dispositius i eines digitals formen part integral de la vida de nens/es i adolescents durant el seu creixement.
- Existeix debat sobre l'impacte de l'ús quotidià d'eines digitals en el benestar (cognitiu, emocional, social) i el desenvolupament de l'aprenentatge, però l'evidència és sovint fragmentària.
- Aquesta convocatòria pretén investigar l'impacte de l'expansió i normalització de l'ús de tecnologies digitals (inclosa la IA generativa) en l'aprenentatge i el desenvolupament de competències durant la infància i adolescència.
Aspectes a abordar:
- Investigar com l'ús de tecnologies digitals influeix en l'aprenentatge, especialment durant el desenvolupament de l'alfabetització, la numeració i durant l'adolescència.
- Seleccionar grups objectiu diversos per analitzar com factors com l'edat, el gènere, les discapacitats, l'exclusió digital de grups marginats i l'estatus socioeconòmic influeixen en les experiències digitals.
- Analitzar com l'entorn escolar pot donar suport a l'aprenentatge i identificar intervencions efectives per atendre les necessitats socials, emocionals i acadèmiques dels infants.
- Focalitzar en l'educació primària i/o secundària obligatòria, podent escollir un o diversos grups d'edat.
- Examinar l'impacte de l'entorn físic d'aprenentatge en els resultats educatius i com el seu disseny respon als canvis en l'ensenyament i l'aprenentatge.
- Incloure la veu dels infants i joves mitjançant la seva participació activa i significativa, així com la d'altres agents rellevants, durant la recollida de dades.
S'espera que els projectes contribueixin a:
- Proporcionar anàlisis de l'impacte de les eines digitals en la vida quotidiana sobre el benestar i el procés d'aprenentatge dels infants.
- Proporcionar recomanacions basades en l'evidència sobre com oferir una educació de qualitat que utilitzi les tecnologies digitals per afavorir el benestar de la comunitat educativa (alumnes, docents i equips directius).
Consorcis d'un mínim de 3 entitats jurídiques, almenys una d'elles en un estat membre, i almenys dues més establertes en altres països de la Unió o països associats al programa (segons s'especifica en els Annexos generals, B - Elegibility), llevat que en les bases específiques de la convocatòria/tòpic s'estableixi el contrari.
Guia general del Programa Horizon Europe
Contacte amb el Punt de Contacte Nacional per Horizon Europe
Type of action (Research and Innovation Actions (RIA) etc veure annexos generals)