Data d'obertura
Data límit
Tipus de convocatòria
Convocatòries de projectes
Pressupost
4.000.000,00 euros.
S'espera aprovar diversos projectes de 200.000,00 a 600.000,00 euros
El percentatge de finançament europeu és del 90% en forma de subvenció a tant alçat.
Objectius de la convocatòria i activitats finançables
Context i objectiu:
- Aquesta prioritat busca finançar projectes centrats en la prevenció de la violència de gènere mitjançant el desenvolupament d'accions específiques.
- Les accions han d'estar alineades amb la Directiva sobre la violència contra les dones i la violència domèstica (VAW Directive) i el marc europeu de drets i igualtat de gènere.
- Els projectes poden ser de caràcter nacional o transnacional.
Aspectes a abordar:
- Mesures per prevenir la violació i promoure el paper central del consentiment en les relacions sexuals, incloent campanyes de sensibilització amb la participació activa d'homes i nois.
- Mesures per prevenir la ciberviolència que reforcin les competències digitals de les persones usuàries i promoguin narratives positives sobre la igualtat de gènere i el rol de les dones en la presa de decisions públiques.
- Programes per a perpetradors per prevenir la reincidència, amb enfocament centrat en la víctima i la resolució pacífica de conflictes i estereotips nocius.
- Mesures per combatre els estereotips de gènere en els mitjans de comunicació i/o prevenir l'assetjament sexual en la indústria audiovisual.
S'espera que els projectes contribueixin a:
- Promoció i suport d'iniciatives per prevenir la violència de gènere.
- Increment de la sensibilització sobre prejudicis, estereotips i normes de gènere que afavoreixen la tolerància envers la violència de gènere.
- Major implicació d'homes i nois en la lluita contra la violència de gènere.
- Empoderament de víctimes i potencials víctimes per reclamar els seus drets i rebutjar la violència.
- Canvi d'actituds i comportaments envers la violència de gènere, inclosa la ciberviolència.
- Millora de la detecció i la comunicació de signes precoços de violència, amb més intervenció i suport a les víctimes.
- Increment de l'ús de programes de tractament per a perpetradors.
- Millora de la prevenció de la violència, especialment la ciberviolència, i una major seguretat per a dones i infants.
Criteris d’elegibilitat i partenariat
- Consorcis d'un mínim de 2 entitats jurídiques, establertes en un país elegible (Estats membres de la UE, països associats al programa CERV o en negociació d'associació abans de la signatura del conveni).
- Els beneficiaris han de ser entitats públiques o organitzacions privades (no profit), o organitzacions internacionals.
- Les entitats amb ànim de lucre només poden participar com a socis, no com a coordinadors.
- La durada del projecte ha de ser entre 12 i 24 mesos.
- El pressupost sol·licitat ha d'estar entre 200.000 i 600.000 euros.
- Les activitats han de realitzar-se en països elegibles.
- La participació d'una autoritat pública és recomanada per garantir la sostenibilitat dels resultats.
Cerca de socis
Calendari previst
- Procés d'avaluació: novembre 2026 - maig 2027.
- Informació sobre els resultats de l'avaluació: maig 2027.
- Signatura del conveni de subvenció: juny - juliol 2027.
Enllaç a la convocatòria
Més informació
- Document de la convocatòria i annexos: Document de la convocatòria
- Plantilles de formularis de sol·licitud: Formulari estàndard de sol·licitud (CERV) — el formulari específic per aquesta convocatòria està disponible al sistema de presentació
Taula detallada de pressupost (CERV LSII)
Declaració de política de protecció de la infància per a entitats públiques - Model d'Acord de subvenció (MGA): Acord de subvenció amb suma global (Lump Sum MGA)
- Documents addicionals: Programes de treball CERV
Reglament CERV 2021/692
Reglament financer de la UE 2024/2509
Normes per a la validació d'entitats legals, designació de LEAR i avaluació de la capacitat financera
Acord de subvenció anotat de la UE (AGA)
Condicions generals del Portal de Finançament i Licitacions
Declaració de privacitat del Portal de Finançament i Licitacions
Contacte
- Per a consultes relacionades amb aquesta convocatòria, si us plau, afegiu un correu electrònic o una URL de contacte.
- IT Helpdesk – Contacteu amb el servei d'assistència tècnica per qüestions com contrasenyes oblidades, drets d'accés i rols, aspectes tècnics de la presentació de propostes, etc.