Programa d’ajuts per a actuacions de rehabilitació energètica en edificis existents. EMC/3126/2020. (FEDER).

43.885.000,00 euros (per a Catalunya es destinen un màxim de 23.312.931€ amb un finançament del 50% i límit de 5 milions per municipi).

Fins a esgotar pressupost o com a màxim el 31 de juliol de 2021.

Nom de la convocatòria

Resolució EMC/3126/2020, de 30 de novembre, per la qual es fa pública la convocatòria de l’any 2020 per a la concessió de subvencions al Programa d’ajuts per a actuacions de rehabilitació energètica en edificis existents.

Font del finançament FEDER – Fons europeu de desenvolupament regional.
Objectius de la convocatòria i activitats finançables

L’objectiu de la convocatòria és el finançament d’actuacions de rehabilitació energètica en edificis existents, que hauran d’aconseguir i justificar una reducció del consum d’energia final i de les emissions de diòxid de carboni pel que fa a la seva situació de partida. Les actuacions subvencionables es classifiquen en dues categories:

• Opció A. Ajuts per a actuacions en edificis complets existents a Catalunya amb els usos d’habitatge unifamiliar, plurifamiliar o de qualsevol altre ús.
  • Opció B. Ajuts per a actuacions en un o diversos habitatges o locals d’un mateix edifici considerades individualment o sobre parts d’un edifici.

La tipologia de les actuacions poden ser:

• Millora de l’eficiència energètica de l’envoltant tèrmica.
  • Millora de l’eficiència energètica i ús d’energies renovables a les instal·lacions tèrmiques de calefacció, climatització, refrigeració, ventilació i aigua calenta sanitària.
  • Millora de l’eficiència energètica de les instal·lacions d’il·luminació.
Criteris d’elegibilitat i partenariat

S’hi poden presentar, entre d’altres, les entitats locals.

Ajuntaments, diputacions i mancomunitats, i organismes vincultas o dependents d’aquestes, podran actuar en representació de comunitats de propietaris o altres propietaris d’edificis per promoure i gestionar la realització d’actuacions de rehabilitació energètica.

Pàgina web dels ajuts.

Text de la convocatòria.

Bases reguladores.

Pàgina web de l’IDAE.

Institut Català d’Energia (ICAEN).