Terrassa i L’Hospitalet de Llobregat han estat seleccionats per desenvolupar projectes pilot d’edificis intel·ligents

Red.es va seleccionar vuit projectes per valor de 32.07 M€ en el marc d’aquest programa, dels quals 4,9 es destinaran a L’Hospitalet de Llobregat i Terrassa.

Aquesta convocatòria estava dirigida als municipis de més de 200 mil habitants. Situats a les comunitats autònomes d’Andalusia, Catalunya, Madrid, València o Galícia. Els dos ajuntaments catalans seleccionats rebran els següents imports:

• L’ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat rep: 2.488.326,92 euros;
  • L’Ajuntament de Terrassa rep: 2.500.000,00 euros.

Aquesta convocatòria té com a objectiu el desenvolupament d’una sèrie de projectes que permetin contrastar el model d’integració, també demostrar els seus avantatges i els serveis que aquesta integració pot oferir. Els projectes seleccionats han de tenir com a objectiu impulsar la innovació i desenvolupament tecnològic, també han de contribuir en la millora de la competitivitat de les pimes.

Pel que fa als ajuntaments catalans seleccionats, l’Ajuntament de Terrassa vol impulsar el desplegament de sensors intel·ligents als diferents edificis de la ciutat per tal que aquests facilitin les dades per generar nou coneixement i nous serveis  a la ciutat. Quant a l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat que també vol implementar i desplegar els sensors intel·ligents per obtenir les dades en els àmbits del medi ambient, l’economia, la mobilitat, etc. amb l’objectiu de conèixer el nivell d’eficiència energètica dels edificis i l’estat dels aparcaments a la ciutat.

Es tracta de millorar els serveis que presten els ajuntaments i determinar si hi ha la necessitat de crear nous. Aquest projecte busca potenciar l’eficiència energètica, millorar la qualitat de l’aire, afavorir la mobilitat, la competitivitat de l’economia local i la capacitació de la societat entre altres.

Aquesta convocatòria està cofinançada mitjançant el Programa Operatiu Pluriregional Espanyol del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) que cofinança amb el 68% de la inversió total.

[+] Més informació