La Diputació participa com a associada en dos projectes europeus ENI CBC MED

La Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona participa com a associada en dos dels projectes aprovats en la darrera convocatòria del programa ENI CBC MED de la Unió Europea.

Els projectes on participarà la Gerència de Turisme són:

MEDUSA (Development and promotion of Mediterranean Sustainable Adventure Tourism):

L’objectiu d’aquesta iniciativa és desenvolupar noves estratègies i reforçar la promoció i la comercialització de productes de turisme actiu en regions disposades a comprometre’s amb un enfocament turístic alternatiu basat en la sostenibilitat, la responsabilitat, el baix impacte ambiental i l’alta qualitat.  El líder d’aquest projecte és la Cambra de Comerç de Barcelona, i en són socis l’Associació de Cambres de Comerç del Mediterrani, l’Associació d’Operadors Turístics Receptius de Jordània (Jordània), la Fundació René Moawad (Líban), la Regió de la Pulla (Itàlia) i la ONG WWF Nord Àfrica (Tunísia).

El projecte començarà fent un diagnòstic sobre els grups d’interès i els actius turístics de les regions involucrades. Després es portarà a terme la conceptualització dels productes turístics i les capacitacions als professionals i pimes en: turisme d’aventura, d’esports i en turisme actiu en protecció mediambiental, pràctiques sostenibles i creació de productes turístics. Finalment es desenvoluparan nous productes turístics i s’acompanyaran d’estratègies de promoció i comercialització.

MED Pearls (The Mediterranean as an innovative, integral and unique destination for Slow Tourism initiatives):

L’objectiu del projecte és desenvolupar nous productes turístics basats en el concepte de slow tourism i l’ús de la innovació per superar reptes compartits en el Mediterrani. El líder del projecte és l’Agència Catalana de Turisme, i en són socis Tel Aviv Global (Israel), el municipi de Tessalònica (Grècia), el Ministeri de Turisme de Jordània, l’organització Mediterranean Pearls (Itàlia) i Palestine Business Incubator (Palestina).

El projecte començarà fent un diagnòstic sobre la situació de les innovacions en les activitats turístiques i les iniciatives en slow tourism, i de la seva demanda internacional al Mediterrani. Després es dissenyarà, i s’implementarà, una estratègia per la creació de productes turístics en cada país participant mitjançant els territoris pilot. Finalment, es duran a terme activitats de promoció i comercialització de la xarxa.

D’altra banda, més enllà de la participació en aquests dos projectes ENI CBC MED, la Gerència de Turisme participa en altres iniciatives europees en el marc dels programes Interreg Med i Interreg Europe. Destaca, per exemple, la seva participació com a entitat sòcia principal al projecte BleuTourMed. Aquest projecte té per objectiu la creació d’una comunitat capaç de desenvolupar conjuntament productes i resultats en matèria de turisme marítim i costaner sostenibles al Mediterrani.

Més informació sobre els projectes europeus de la Gerència de Serveis de Turisme

Tots els projectes seleccionats en la darrera convocatòria ENI CBC MED

Comparteix