Biomassa pel clima

Biomassa pel Clima està cofinançat pel programa Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del programa operatiu. La Diputació de Barcelona promou les calderes de biomassa amb suport d’aquest fons, i aquest és el testimoni a Sant Fruitós de Bages.

La biomassa és una font d’energia renovable segura i eficient que contribueix en la gestió forestal, dona un nou ús als residus forestals i permet un estalvi important en el cost del combustible.

En el marc del projecte “Biomassa pel Clima” liderat per la Diputació de Barcelona, a Sant Fruitós de Bages s’ha instal·lat una caldera de biomassa de 400 kW de potència instal·lada i alimentada amb estella forestal.

Es preveu un consum anual d’estella de boscos gestionats de forma sostenible de 116 tones, que suposen un estalvi econòmic anual per l’Ajuntament de 20.700 € i una reducció d’emissions de gasos d’efectes hivernacle de 73 tones de CO2 anuals. La caldera de biomassa alimenta una xarxa de calor que dona confort i escalfor al conjunt de l’Escola Monsenyor Gibert i l’Escola Bressol Les Oliveres.

Material disponible de la instal·lació a Monistrol de Sant Fruitós de Bages

Infografia

Trítpic informatiu

Més informació sobre el projecte a Sant Fruitós de Bages

Biomassa pel Clima està cofinançat pel programa Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del programa operatiu amb un pressupost de 3,3 milions d’euros i un ajut de prop 1.8 milions d’euros. Es tracta d’un projecte que promociona les energies renovables, l’eficiència energètica, l’autoconsum, l’estalvi de costos en els municipis i que contribueix en la reducció de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.

Projecte amb el suport:

Font: Butlletí de Medi Ambient. Diputació de Barcelona.