« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Setmana Europea de l’Esport: #BeActive!

setembre 23 - setembre 30

La Setmana Europea de l’Esport (SEE) promoguda per la Comissió Europea es celebra simultàniament a tot Europa entre el 23 i el 30 de setembre i té com objectiu promoure i impulsar la pràctica de l’esport i l’activitat física a escala nacional, regional i local, animant la ciutadania a adoptar un estil de vida actiu i més saludable i combatre el sedentarisme.

L’objectiu és implicar a tots els estaments socials perquè realitzin una o diverses accions que fomentin l’activitat física i bons hàbits alimentaris entre la població. Per això es fa una crida a comunitats autònomes, municipis, centres educatius, centres esportius i universitats.

Des de la SGEiAF de la Generalitat de Catalunya s’anima a federacions, consells esportius, universitats, centres educatius, clubs esportius, centres de treball, esportistes i influencers a sumar-s’hi, donant d’alta iniciatives a la Plataforma de registre d’activitats de la Setmana Europea de l’Esport i fer-les extensives a tota la ciutadania mitjançant els espais webs, xarxes socials, utilitzant les etiquetes #BeActive #esportcat. Podeu:

• Fer difusió de la Setmana Europea de l’Esport a través del mitjans de comunicació i xarxes socials, i utilitzar les etiquetes #BeActive #esportcat, convocar i animar la participació activa en la campanya.
  • Donar d’alta totes les activitats organitzades a plataforma de registre de la Setmana Europea de l’Esport, per deixar constància de la vostra participació i assenyalar en el mapa europeu les activitats organitzades a Catalunya. Si registreu l’esdeveniment, l’entitat o organisme organitzador podrà utilitzar el segell #BeActive i, si adjunteu una foto de l’activitat, rebreu un diploma de participació del Consejo Superior de Deportes, amb les dades de l’activitat i la seva imatge.
  • Organitzar activitats fisicoesportives, esdeveniments, competicions, trobades, xerrades o seminaris, que impliquin un nombre elevat de persones.
  • Organitzar sortides de contingut fisicoesportiu a l’aire lliure que promocionin la pràctica en espais oberts urbans i/o naturals (carrers, parcs, places, rius, platges, etc.). Treure l’activitat l’exterior de les instal·lacions, visibilitzar les activitats que es desenvolupen als clubs.
  • En els centres educatius, abordar de forma transversal en algunes assignatures amb l’alumnat la qüestió de la necessitat dels hàbits de consum saludables i la vida activa. Oferir una peça de fruita l’alumnat durant la Setmana Europea de l’Esport i, si és possible, fins a final d’any.
  • Anomenar persones ambaixadores destacades de la comunitat com a persones referents de bons hàbits esportius, vida activa i saludable.
  • Obrir les instal·lacions esportives a tota la comunitat, oferir descomptes, demostracions o sessions de prova. Organitzar jornades de portes obertes als centres esportius.
  • Proposar activitats físiques per fer durant l’horari laboral, per promoure les pauses actives en benefici de la salut de treballadors i treballadores en els centres de treball o casa en moments de teletreball.
  • Posar la imatge #BeActive en lloc visible de les instal·lacions i fer constar que l’entitat o centre està adherit a la Setmana Europea de l’Esport, com a establiment promotor de l’esport i la salut.

Us encoratgem a registrar les vostres activitats i fomentar la pràctica

Llista d’activitats registrades a Catalunya en la Setmana Europea de l’Esport 2021, actualitzades a data 7 de setembre de 2021.

Butlletí: Esport per a tothom

Mostra els detalls