FEDER – Fons Europeu de Desenvolupament Regional

Breu descripció

El Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER) té com a objectiu enfortir la cohesió socioeconòmica dins de la Unió Europea corregint els desequilibris entre les seves regions. Es tracta de fons gestionats directament per les administracions públiques (Comissió Europea i administració central, autonòmica i local) gràcies a un contingent de fons assignat a priori per realitzar projectes als territoris respectius.
Pel període 21-27 els Objectius Temàtics (OT) seran 5:

1. Una Europa més intel·ligent.
2. Una Europa més verda que lluita vs canvi climàtic.
3. Una Europa més connectada.
4. Una Europa més social.
5. Una Europa més propera als ciutadans.

Els ens locals poden accedir al FEDER a través d’algunes línies dels Programes Operatius de Catalunya i Espanya, aquests depenen dels acords d’associació entre UE i Espanya. Es calcula que aquest no es signarà fins a la tardor del 2021 i els programes operatius no estarien signats fins a principis de 2022. Les primeres convocatòries podrien sortir a finals del 2022 i al 2023.

Pressupost total

274.267 M€ (sense comptar NGEU).

Autoritat de gestió

Ministeris del govern de l’Estat i Departaments de la Generalitat de Catalunya. (Per determinar)

Enllaços al reglament / altres