10.000.000,00 €
El finançament d'aquesta convocatòria pot constituir fins al 90% de qualsevol proposta de pressupost i està limitat
a 1 000 000 EUR per projecte, independentment de la proposta pressupostària global.
L'objectiu del topic "Prevenció i Preparació" de la convocatòria KAPP és la millora la col·laboració i cooperació en aquestes fases del cicle de gestió de riscos de desastres (DRM) entre els Estats Membres i entre l'UCPM i tercers països. Els projectes haurien de buscar enfortir els esforços en la prevenció de desastres mentre es millora la preparació general de l'UCPM, els seus interessats i la població en general.
Temes i prioritats:
- Millora de l'avaluació de riscos i la planificació de la gestió de riscos de desastres: Les estratègies de gestió de riscos de desastres (DRM) han de tenir en compte el canvi climàtic, els riscos transfronterers, els riscos emergents, els efectes en cascada, els riscos d'alt impacte i baixa probabilitat, i les àrees i grups vulnerables, incloses les persones amb discapacitat. L'objectiu és millorar la capacitat de les entitats elegibles per identificar i avaluar els riscos de desastres rellevants i utilitzar aquesta informació per reforçar les activitats de prevenció i preparació de desastres.
- Augment de la consciència i la preparació de la població: La població té un paper important en la prevenció i preparació de desastres. Les autoritats nacionals, subnacionals i locals han de cooperar amb el sector privat i les organitzacions de la societat civil per augmentar la consciència dels riscos de desastres, fomentar una cultura de prevenció i preparació, i crear condicions favorables perquè els individus participin activament en activitats de reducció i gestió de riscos de desastres (DRR/DRM).
- Millora de l'alerta primerenca: Els sistemes d'alerta primerenca són elements clau per a la reducció de riscos de desastres i l'adaptació al canvi climàtic. La crisi de la Covid-19 i els recents fenòmens meteorològics extrems han destacat la importància de les alertes avançades de múltiples riscos. Es necessita més esforç i col·laboració, incloent l'ús de noves tecnologies com la intel·ligència artificial, per processar grans volums de dades de manera oportuna.
- Assegurament d'un sistema de protecció civil robust: Un sistema de protecció civil robust és crucial per satisfer les demandes durant i després d'un desastre. Les institucions amb un paper en la gestió de riscos de desastres han d'adaptar-se i preparar-se per a les complexitats creixents durant els desastres. Les activitats poden incloure la cooperació entre diferents parts interessades, la millora de la comunicació i la gestió de la informació, i la integració de noves investigacions i enfocaments innovadors.
Les activitats finançades :
- Millora de l'avaluació de riscos i la planificació de la gestió de riscos de desastres: Finançament d'activitats per avaluar i quantificar riscos amb impacte transfronterer, desenvolupant o ampliant plans de gestió de riscos existents. També es promou la disponibilitat d'eines i guies sobre avaluació de riscos i anàlisi de dades de pèrdues per desastres.
- Augment de la consciència i la preparació de la població: Finançament d'activitats per millorar la consciència i preparació de la població davant els riscos de desastres, incloent-hi l'accés a informació sobre riscos i fomentant una cultura de prevenció i autoprotecció.
- Millora de l'alerta primerenca: Finançament d'activitats per millorar les capacitats de previsió, detecció i monitoratge, així com els sistemes d'alerta pública. Es promou l'ús de noves tecnologies com la intel·ligència artificial.
- Assegurament d'un sistema de protecció civil robust: Finançament de projectes integrats per enfortir la capacitat de les institucions de protecció civil per preparar-se per futurs desastres, identificant mancances de preparació institucional i desenvolupant estratègies per superar-les. També es busca millorar la capacitat dels experts individuals per reaccionar durant els desastres.
Les entitats sol·licitants elegibles (beneficiaris i entitats afiliades) han de:
− Ser persones jurídiques (organismes públics o privats)
− Estar establerts en un dels països elegibles (veure convocatòria pàg 21)
Les propostes han de ser presentades per un consorci format com a mínim per tres
beneficiaris d'un mínim de tres estats elegibles diferents.
El coordinador del projecte ha de ser una entitat d'un estat membre/participant de la UCPM.
- Obertura de la convocatòria: 4 de febrer de 2025
- Data límit de presentació: 29 d'abril de 2025 a les 17:00 CET
(Brussel·les) - Avaluació: maig-juliol 2025
- Informació sobre resultats de l'avaluació: juliol 2025
- Signatura de l'GA: octubre-novembre de 2025
Email de suport: ECHO-CP-KAPP@ec.europa.eu.