Premi UNESCO per a l'educació de les nenes i les dones 2025 | UNESCO prize for the education of girls and women 2025
Dos premis de 50.000 $.
Premia les pràctiques destacades de persones, institucions, organitzacions no governamentals i altres entitats que fan contribucions destacades i innovadores per avançar en l'educació de les nenes i les dones.
El Premi contribueix a dos Objectius de Desenvolupament Sostenible: "Garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d'aprenentatge al llarg de la vida per a tothom" (Objectiu 4) i "Aconseguir la igualtat de gènere i apoderar totes les dones i nenes" (Objectiu 5).
Per poder optar a premi, els projectes i programes realitzats per governs, organitzacions o individus han de ser presentats pels governs dels estats membres a través de la Comissió nacional de la UNESCO del govern nacional, o per organitzacions no governamentals que mantenen una col·laboració oficial amb la UNESCO. Cada Comissió nacional pot nominar fins a tres propostes.
Per ser elegible, el projecte ha d'haver estat en funcionament per almenys dos anys en el moment de la sol·licitud.
Reunió del jurat internacional: juny / juliol.
Anunci dels guanyadors: octubre.
Cerimònia dels premis: 11 d'octubre.