
Next2Met clou la primera fase del projecte amb una visita d’estudi a la Baixa Àustria
30/05/2022En el marc del projecte Next2Met, una delegació de les regions que en formen part van fer una visita d’estudi a Krems an der Donau (Baixa Àustria). Durant la visita es van tractar temes com l’actualització de l’estratègia de digitalització del govern regional de Baixa Àustria i la gestió de les dades en el sector del turisme; així com també es van veure projectes de realitat virtual impulsats per aquesta regió en els àmbits cultural, mèdic i de l’empresa privada, a més de visitar el laboratori de moviment en l’espai virtual eVRyLAB a la IMC University of Applied Sciences.
Aquesta va ser l’última reunió interregional de la primera fase del projecte, que ha tingut una durada de tres anys i que s’ha centrat en intercanviar i transferir experiències entre les regions associades per tal de millorar els instruments polítics i definir un pla d’acció regional per a cadascun dels. La següent fase es dedicarà a fer el seguiment de la implementació dels plans d'acció i dels canvis plantejats durant la primera part del projecte.
El projecte europeu Next2Met té com a objectiu incrementar l’atractivitat de les regions properes a grans metròpolis a través de la digitalització. La Diputació de Barcelona és un dels set socis participants en el projecte, entre els quals també trobem el Consell Regional de Päijät-Häme (Finlàndia); Ecoplus. The Business Agency of Lower Austria (Àustria); l’Assemblea Regional de l’Est i del Centre (EMRA) (Irlanda); el Voivodat de Podlàquia (Polònia); WITENO GmbH (Alemanya), i la Conferència de les Regions Perifèriques Marítimes (soci assessor).
Font: Diputació de Barcelona