Impulsar el desplegament de la bomba de calor mitjançant models alternatius i instal·ladors qualificats 2023 | Promote the deployment of heat pumps through alternative models and qualified installers 2023
El pressupost es de 6,5 MEUR amb un cofinançament del 95%. La Comissió preveu un pressupost de fins a 1,75 MEUR per projecte a la línia A, i de fins a 1,5 MEUR per projecte a la línia B.
L'objectiu d'aquesta convocatòria és complementar els incentius legislatius i financers existents a nivell de la UE, nacional i local i facilitar el desplegament a gran escala d'instal·lacions de bombes de calor d'alta qualitat. En particular, el tema pretén reduir els costos inicials i la complexitat percebuda del disseny i la instal·lació, així com augmentar el nombre d'instal·ladors qualificats i la confiança dels usuaris finals. Les propostes han d'abordar un dels dos àmbits següents.
L'abast abordat s'ha d'especificar clarament a la introducció de la proposta.
A. Models de negoci i lliurament alternatius. Les propostes aniran destinades a estimular la demanda a gran escala de bombes de calor als edificis, alhora que es redueixen o es reparteixen de manera significativa els costos d'inversió al llarg de diversos anys i s'assegura l'alta qualitat de les instal·lacions.
B. Abordar l'escassetat d'instal·ladors i professionals qualificats per a bombes de calor. Les propostes haurien de tenir com a objectiu augmentar significativament el nombre d'instal·ladors de bombes de calor qualificats i altres professionals rellevants, reduint així les creixents diferències en determinats mercats.
Les propostes les han de presentar almenys 3 entitats públiques o privades, de 3 països elegibles.
Els beneficiaris i les entitats afiliades s'han d'inscriure al Registre de Participants — abans presentar la proposta — i haurà de ser validat per la Central de Validació Servei (Validació REA).
Altres entitats poden participar en altres funcions del consorci, com ara socis associats, subcontractistes, tercers que fan aportacions en espècie, etc. (vegeu l'apartat 13).