Europa Creativa 2014-2020

Imagen por defecto
ProgramaEuropa creativa.
Objectius generals

Europa creativa és el programa marc de la Comissió Europea per al suport als sectors de la cultura i els mitjans de comunicació. El programa subvenciona:

  • Iniciatives del sector cultura, com les que promouen la cooperació transfronterera, les plataformes, les xarxes, i la traducció literària.
  • Iniciatives del sector audiovisual, com les que promouen el desenvolupament, la distribució i l’accés a les obres audiovisuals.
  • Un pla intersectorial, incloent un mecanisme de garantia i la cooperació política transnacional.
Base JurídicaReglament (EU) Núm. 1295/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 11 de desembre de 2013 establint el programa Europa Creativa (2014 a 2020) i derogant les decisions Núm. 1718/2006/EC, Núm. 1855/2006/EC and Núm. 1041/2009/EC. [DOUE L 347/221 20.12.2013]
Línies de treballL’acció principal del programa Europa creativa és recolzar el sector europeu en els àmbits d’audiovisuals, creatius i culturals. Els diferents esquemes de finançament encoratja els actors audiovisuals, culturals i creatius a actuar arreu d’Europa per tal d’arribar a noves audiències i desenvolupar les habilitats necessàries a l’era digital. Per mitjà d’aconseguir que als projectes culturals i audiovisuals europeus arribin a noves audiències d’altres països, el programa contribueix a resguardar la diversitat cultural i lingüística d’Europa.Subprograma MEDIA 1.- Reforç de la capacitat del sector audiovisual europeu:Facilitar l’adquisició i la millora de les qualificacions i les competències dels professionals del sector audiovisual, així com el desenvolupament de xarxes que incloguin la utilització de tecnologies digitals. Incrementar la capacitat dels operadors audiovisuals europeus per a realitzar obres audiovisuals amb potencial de circulació al llarg de la Unió i fora d’ella, així com coproduccions europees i internacionals, incloent les emissores de televisió. Fomentar els intercanvis entre empreses facilitant l’accés als operadors audiovisuals als mercats i a les eines empresarials amb l’objectiu d’augmentar la visibilitat dels seus projectes en els mercats de la Unió i internacionals. 2.- Promoció de la circulació transnacional: recolzament a la distribució de pel·lícules a sales a través del marketing transnacional, l’estratègia de marca, la distribució i la exhibició d’obres audiovisuals. Foment del màrqueting transnacional, l’estratègia de marca i la distribució d’obres audiovisuals per mitjà de tota la resta de plataformes que no siguin sales. Suport al desenvolupament d’audiència com a mitjà per a estimular l’interés per les obres audiovisuals europees i la millora de l’accés a les mateixes, en particular a través de la promoció, els esdeveniments, l’alfabetització cinematogràfica i els festivals. Promoció de nous mitjans de distribució amb la finalitat que puguin aparèixer nous models empresarials.Subprograma CULTURA 1. Reforç de la capacitat dels sectors cultural i creativa per a operar de forma transnacional: Suport a les accions que doten als agents culturals i creatius de qualificacions, competències i coneixements tècnics que contribueixen a potenciar els sectors cultural i creatiu. Recolzar les accions que permetin als agents culturals i creatius cooperar a nivell internacional i dotar d’un caràcter internacionals les seves carreres professionals Suport al reforçament de les organitzacions culturals i creatives europees i de l’establiment de les xarxes internacionals.2. Promoció de la circulació transnacional i la mobilitat: Recolzar les gires, els esdeveniments, les exposicions i els festivals internacionals. Recolzar la circulació de la literatura europea amb vistes a garantir una accessibilitat el més àmplia possible. Recolzar el desenvolupament de l’audiència com a mitjà per a estimular l’interés per les obres culturals i creatives europees i millorar l’accés a les mateixes i al patrimoni cultural material i immaterial.
Vigència del programa2014/2020Pressupost:

 TOTAL 1.460.000 €

  • Subprograma de media: 817 milions d’euros
  • Subprograma de cultura: 452 milions d’euros
  • Plans intersectorials: 191 milions d’euros
Enllaços i documentació d'interésPàgina del Programa Europa Creativa. Programa de treball 2018. Programa de treball 2019.Programa de treball 2020.
Projectes anteriorsProjectes seleccionats en convocatòries anteriors.
Video del programa:
Contacte autoritat de gestióAgència Executiva per l'Educació, l'Audiovisual i la Cultura (EACEA). Pàgina de contacte.
Contacte Diputació de BarcelonaOficina d’Europa i Estratègia Internacional Direcció de Relacions Internacionals C/Londres, 55 1r. 08036 Barcelona Telèfon: +34 93 402 20 77 o.europa.eint@diba.cat
diba     

Llistat de convocatòries

[display-posts category_id="84" posts_per_page=500 include_date="true"]

Llistat de convocatòrie anteriors a 2017

L’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional de la Direcció de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona resta a la disposició dels ens locals de la província de Barcelona per facilitar la vostra participació en convocatòries europees. En cas de tenir interès en alguna de les convocatòries europees que us presentem a la GAUE, no dubteu en contactar amb nosaltres a través del correu o.europa.eint@diba.cat o trucant al 934 049 444 .

Contact_icon
Direcció de Relacions Internacionals - Oficina d'Europa i Estratègia Internacional
o.europa.eint@diba.cat
934 049 444