Mecanisme de Protecció Civil de la Unió (UCPM)

UCPM – Mecanisme de Protecció Civil de la Unió
Programa: Mecanisme de Protecció Civil de la Unió
Informació general:

El Mecanisme de Protecció Civil de la Unió pretén donar suport i complementar l’acció dels estats membres a nivell estatal, regional i local en prevenció del risc, preparació i resposta a desastres naturals i provocats per l’home.

Entitat convocant: Comissió Europea – Direcció General per la Protecció Civil Europea i Operacions d’Ajuda Humanitària
Base Jurídica:

Decisió del Consell i del Parlament 1313/2013/EU, de 17 de desembre de 2013 sobre el Mecanisme de Protecció Civil de la Unió (UCPM), i Decisió Executiva del 16.10.2014 pel qual s’estableixen les normes d’aplicació de la Decisió 1313/2013/EU.

Objecte:

Enfortir la cooperació entre la Unió i els estats membres i facilitar la coordinació en l’àmbit de la protecció civil per millorar l’efectivitat dels sistemes per la prevenció, preparació i resposta als desastres naturals i provocats per l’home.

El Mecanisme dóna suport als estats participants, principalment per protegir les persones, però també el medi ambient i el patrimoni, principalment cultural, de tot tipus de desastres naturals i provocats per l’home, incloent les conseqüències d’actes terroristes, tecnològics, radiològics o desastres naturals, pol·lució marina i emergències de salut greus.

Accions: Les accions que el Mecanisme pretén finançar són:

• Accions de prevenció, destinades a reduir el risc o mitigar les conseqüències adverses dels desastres per a la població, el medi ambient i el patrimoni.
  • Accions de preparació, destinades a la capacitat de resposta material i humana, d’estructures, de comunitats i d’organitzacions, per donar una resposta ràpida per donar una resposta ràpida als desastres.
  • Accions de resposta, destinades a donar resposta als desastres en forma de recursos compromesos prèviament pels països participants.
Termini: 2014-2020 Periodicitat: Convocatòries anuals
Convocatòries:
  • UCPM-2017-EX-AGExercicis del Mecanisme de Protecció Civil de la Unió [Pressupost 4.900.000 euros] [Tancat el 07/06/2017] Convocatòria destinada a finançar la planificació, realització i avaluació d’exercicis amb la simulació d’escenaris de tot tipus de desastres per a l’activació del Mecanisme. Els temes prioritaris seran el desplegament de mitjans i equips, test de procediments, intercanvi d’informació i comunicació de crisi.
  • UCPM/2017/PP/PREP/AGProjectes de Prevenció i Preparació en Protecció Civil i Pol·lució Marina [Pressupost 2.800.000 euros per a projectes de prevenció, i 2.900.000 euros en projectes de preparació] [Tancat l’11/05/2017] Convocatòria destinada a finançar actuacions en els àmbits següents: 1 Prevenció, amb projectes per la millora de la resiliència urbana, projectes d’avaluació de multiriscos, i projectes pilot, i 2 Preparació, amb accions de desenvolupament de la preparació, accions per a la recepció d’assistència internacional, i accions de cooperació entre actors de protecció civil i ajuda humanitària.
Procediment i documentació de sol·licitud: Per a cada convocatòria es publicarà la documentació i el procediment de sol·licitud
Pressupost: Pel període 2014-2020 es destinaran 368,4 milions d’euros.
Projectes anteriors: Web d’Informació: Informació
Cerca de Socis: