INTERREG EUROPE

Programa: Innovació i medi ambient, regions d’Europa compartint solucions – INTERREG EUROPE
Informació general: El programa INTERREG EUROPE (Innovació i medi ambient, regions d’Europa compartint solucions) proporciona fons per a la cooperació interregional a Europa. Es porta a terme sota l’objectiu territorial de cooperació de la Comunitat Europea i es finança a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER)
Entitat convocant: Comissió Europea
Base Jurídica: Reglament (UE) núm. 1299/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013 pel qual s’estableixen les disposicions específiques relatives al recolzament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional a l’objectiu de cooperació territorial europea [DOUE L 347/259 20.12.2013]
Objecte: L’objectiu general del programa és incrementar l’efectivitat de les polítiques i instruments regionals. El projecte fomenta tot un seguit d’intercanvis d’experiències entre els socis responsables del desenvolupament de polítiques locals i regionals
Termini: 2014/2020 Periodicitat: plurianual
Convocatòries:

Convocatòria de propostes 2017

Interreg Europe Third Call  [Pressupost 145.000.000 euros] [Fins el 30/06/2017] Els eixos prioritaris de finançament d’aquesta convocatòria són: 1. Enfortir la recerca, el desenvolupament tecnològic i la innovació. 2. Millorar la competitivitat de les petites i mitjanes empreses. 3. Impulsar el canvi cap a una economia no depenent del carbó en tots els sectors. 4. Protecció del medi ambient i promoció de l’eficiència de recursos.

Convocatòria de propostes 2015

Interreg Europe First Call [Tancada el 31/07/2015]. Els eixos prioritaris de finançament d’aquesta convocatòria són: 1. Enfortir la recerca, el desenvolupament tecnològic i la innovació. 2. Millorar la competitivitat de les petites i mitjanes empreses. 3. Impulsar el canvi cap a una economia no depenent del carbó en tots els sector econòmics. 4. Protecció del medi ambient i promoció de l’eficiència de recursos.
Accions:
  • Els projectes de cooperació interregional (projectes cooperació tradicionals) seran associacions d’organitzacions públiques al menys 3 països. Tindran dues fases: la primera d’una durada d’entre 1 i 3 anys i la segona de 3 a 5 anys. La primera fase, es dedicarà a l’aprenentatge interregional i la transferència de bones pràctiques sobre les polítiques i accions regionals en una temàtica concreta. Como a resultat d’aquesta fase cada regió participant en el projecte de cooperació elaborarà un Pla d’Acció, que detallarà el que es farà a la regió per assegurar que les lliçons apreses de la cooperació es posen en marxa. La segona fase estarà dedicat al monitoratge de la implementació del i el seguiment del Pla d’Acció determinat a la primera fase del projecte.
  • Les plataformes, amb un pressupost de 15,3 M€, serà un servei que es donarà via instruments de col·laboració online o via un grup de persones expertes. La idea és oferir serveis especialitzats com ara assessorament, peer reviews, grups de treballs temàtics o directament sobre el contingut dels projectes, per tal de què s’arribi a desenvolupar projectes de qualitat que millorin la gestió i l’aplicació de les polítiques públiques.
Procediment: Per a més informació del procediment a seguir en cada convocatòria accediu a les seves respectives pàgines on trobareu una guia detallada dels procediments a seguir en cada cas.
Pressupost: El pressupost del programa pel període 2014/2020 és de 359 milions d’euros
Documentació de Sol·licitud: Podran trobar la documentació per a realitzar la sol·licitud a les respectives pàgines de cada convocatòria
Projectes anteriors: Informació Web d’informació: Informació
Contacte de programa: Nicolas Singer, Oficial Superior de ProjectesEmail: nicolas.singer@interreg4c.euTel: +33 328 144 121Formulari de contacte Cerca de Socis: Informació