Cooperació territorial europea – MED

Programa: MED (L’Europa al Mediterrani)
Informació general: El programa MED és un programa transnacional de cooperació territorial europea. Està finançat per la Unió Europea com un instrument de la seva política regional. Continua la tradició dels programes europeus de cooperació.
La configuració transnacional permet al programa fer front als reptes territorials més enllà de les fronteres nacionals, com la gestió de riscos ambientals, negocis internacionals o els corredors de transport. Fins ara, 144 projectes han estat programats, cofinançats en un 85% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER)
Entitat convocant: Comissió Europea
Base Jurídica: Reglament (UE) núm. 1299/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013 pel qual s’estableixen les disposicions específiques relatives al recolzament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional a l’objectiu de cooperació territorial europea [DOUE L 347/259 20.12.2013]
Codificació: Codificació de les convocatòries pendents de publicació
Objecte:
  • Millorar la competitivitat de la zona d’una manera que garanteixi el creixement i l’ocupació per a les pròximes generacions.
  • Promoure la cohesió territorial i la protecció del medi ambient, d’acord amb la lògica del desenvolupament sostenible.
Termini: 2014/2020 Periodicitat: Convocatòria anual
Convocatòries: First call for Horizontal ProjectsFirst call for Horizontal Projects [Tancada el 11/01/2016, a les 12’00h hora de Brussel·les] La convocatòria de projectes horitzontals té com a objectiu donar suport als projectes modulars del programa. Es finançaran activitats de comunicació, creació de comunitats online, capitalització i transferència dels eixos 1, 2 i 3 (veure convocatòria de projectes modulars).

First call for project proposals
First call for modular projects  [Tancat el 02/11/2015] La convocatòria pretén finançar projectes inclosos en diferents eixos i àmbits:

Eix 1. Innovació. [Pressupost 25.375.000 euros] Els quatre àmbits d’actuacions són Creixement blau, Creixement verd, Indústries culturals i creatives, i Innovació social.

Eix 2. Economia de baix carboni. Els tres àmbits d’actuacions i el pressupost per a cadascun són:

• Eficiència energètica en edificis públics [Pressupost 8.945.000 euros],
  • Fonts locals d’energia renovable [Pressupost 8.945.000 euros] i
  • Transport urbà sostenible [Pressupost 8.945.000 euros].

Eix 3. Recursos naturals i culturals. Els dos àmbits i el pressupost per a cadascun són:

• Turisme marítim i costaner sostenible [Pressupost 14.250.000 euros] i
  • Gestió i creació de xarxes en àrees protegides [Pressupost 11.910.000 euros]
Accions:
  1. Enfortir la recerca, el desenvolupament tecnològic i la innovació
  2. Recolzar el canvi cap a tots els sectors econòmics de baixes emissions de diòxid de carboni
  3. Protegir el medi ambient i promoure recursos eficients
  4. Millorar la capacitat institucional i assegurar una administració pública eficient
Procediment: Per a més informació del procediment a seguir en cada convocatòria accediu a les seves respectives pàgines on trobareu una guia detallada dels procediments a seguir en cada cas
Pressupost: Pressupost pel període 2014/2020 pendent d’aprovació
Documentació de Sol·licitud: Podran trobar la documentació per a realitzar la sol·licitud a les respectives pàgines de cada convocatòria
Projectes anteriors: Informació Web d’informació: Informació